עצוב ביתנים לתערוכות - דברים שחשובים לדעת.
בעת תכנון ועיצוב הביתן שלך לתערוכה הבאה שלך, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:
בחירת קונספט:
בעיצוב הביתן , מומלץ לבחור קונספט יצירתי שידבר בשפה של המוצרים שלכם וישרד את המסר השיווקי שלכם.
כך לדוגמא עשינו, כשחשבנו על קונספט לעיצוב ביתן מתחום החקלאות של חברת אגריבר. הקונספט העיצובי היה "שוק בוטיק" שבו הלקוחות בתערוכה יעברו בין דוכנים בהם יוצגו המוצרים המוצרים כמו שהם מסודרים בשוק בו הלקוח פוגש אותם במציאות.
הצבעים בהם השתמשנו בביתן לקוחים מתוך הצבעים של לוגו החברה ומשולבים בביתן בנגיעות כל שהביתן ממותג אגריבר.
ניצול מירבי של שטח התערוכה:
בעת עיצוב ותכנון הביתן שלך לתערוכה, כדאי לבדוק היטב את השטח. יש להתחשב באילוצים של האולם כמו עמוד של האולם, ארון חשמל, פתח יציאת אוויר מהרצפה וכל דבר אחר שנמצא בתוך השטח שלך או מסביב לו. כאשר מתכננים מראש ויודעים מהם האילוצים ניתן לשלב אותם בתוך עיצוב הביתן. הרי לא כדאי לתכנן את עיצוב הביתן ולהתעלם מהאילוצים ואז להגיע לשטח התערוכה לימי ההקמה ולגלות שיש לך עמוד באמצע הביתן.
כל למשל עשינו בעיצוב הביתן של חברת משחקי יצירה שם השתמשנו בעמוד של האולם שנופל בדיוק באמצע השטח שלהם לגרפיקה ומיתוג של הביתן. בעצם הגדלנו את שטח הגרפיקה. במקרים אחרים ניתן לנצל את העמוד כדי לבנות מסביבו מדפים לתצוגת מוצרים.
ללכת גבוה:
לבנות לגובה המקסימלי המותר על פי חוקי התעורכה זה דבר חשוב. בתוך אותם ענק שבו למעלה מ 50 ביתנים כדאי שהביתן שלך יבלוט מרחוק. ככל שהלוגו של החברה שלך יהיה גבוה יותר כךיראו את הביתן שלך ממרחק גדול יותר.
חשוב לבדוק עם המארגנים של התערוכה מה הגובה המקסימלי שניתן לבנות באולם בו אתם מציגים (יש תערוכות בהם הגובה המקסימלי משתנה מאולם לאולם בהתאם לגובה התקרה). כמו כן, כדאי לבדוק מה הגובה המקסימלי שמתכננים השכנים שלך לבנות הרי לא כדאי שהביתן שלך יהיה נמוך משלהם...
אפשרות נוספת היא לתלות אלמנט מתקרת האולם שיהיה ממותג בלוגו החברה שלך וישלב אלמנטים של תאורה. במקרים רבים העלות לתליית אלמנטים מתקרת האולם גבוהה יותר מאשר קיר בגובה מקסימלי ולכן כדאי לבדוק את העלויות של שני אלו לפני שמתחילם לתתכן ולעצב את הביתן לתערוכה.
טכנולוגיה ומולטימדיה:
כדאי מאוד לשלב בביתן שלך עמדות תצוגה מולטימדיה. ישנם מספר אפשרויות לשילוב של מולטימדיה בביתן החל ממסך בודד ועד לקיר מסכים. כמו כן ניתן לשלב שימוש במחשבי לוח (טאבלטים), הקרנה על קיר ומסכי מגע.
בעמדות המולטימדיה ניתן להציג סרט על החברה או על המוצרים שלה. לחפולין ניתן להשתמש במשחק אינטראקטיבי אשר ישדר את המסר השיווקי של הביתן או יעביר את החוויה שאתה רוצה שהלקוח הפוטנציאלי שלך יחווה.
כך לדוגמא חברת תעופה יכולה להעביר את המסר שהיא מגיעה לכל מקום בעולם על ידי שימוש במשחק "קליעת חץ למטרה"....
בעזרת שימוש במשחק אינטראקטיבי יכול לעזור לך לאסוף רשימת לידים של המבקרים שהיו אצלך בביתן על ידי הרשמה קצרה למשחק הכוללת שם, מייל וטלפון.
תאורת שטיפה:
לאחר שסיימת לעצב ולתכנן את הביתן שלך חשוב מאוד לזכור לתכנן את התאורה. יש שני סוגים של תאורה שכדאי להשתמש בהם. סוג ראשון הוא תאורה שטיפה לביתן שיאיר האופן המקסימלי את שטחי התצוגה, הגרפיקה ושטחי הישיבות. לא כדאי שהלקוח הפוטנציאלי שלך לא יצליח לראות בבירור את המוצר כי הוא לא מספיק מואר. הסוג השני של התאורה הוא תאורת סטיילינג. כאן מטרת התאורה היא להיות חלק מתוך עיצוב הביתן. ניתן לשתמש בתאורה לד, פסי לד, ספוטים, אהילים עיצוביים, מונורות רגל וכדומה.
לפעמים הנגיעה של התאורה עושה את כל ההבדל בין עוד ביתן בשורה של ביתנים לבין אחד ביתן שבולט ומושך את תשומת הלב של המבקרים בתערוכה.
תאורה יוצרת אווירה בביתן שלך ומושכת את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי לאלמנטים ספציםיים שהכי חשוב לך להראות כמו למשל להבליט מוצר מסויים.
אור לבן הוא טוב יותר עבור מוצרים ואור צהוב נוטה לתת תחושה של חמימות.
הטיפים האלו חשובים מאוד כאשר ניגשים לתכנון ועיצוב הביתן והם יכולים לעשות הבדל משמעותי בניראות של הביתן שלך בתוך האולם.
Verity Gilony
Associate, Production manager
Tell +972 (0) 73-7268891
Fax +972 (0) 72-2345438
Mobile +972 (0) 52-4313500
href="mailto:verity@2Design-pro.comverity@2Design-pro.com">">verity@2Design-pro.com
www.2Design-pro.com